Skal dele ut millionkampanje til frivillig organisasjon

Posted on Posted in Reklame for Alvor 2014

Gjennom Kreativt Forums Reklame for Alvor (RfA) får en organisasjon som ellers ikke ville hatt ressursene til det muligheten til å vise seg og saken sin for hele Norges befolkning.

Ida Fjeldbraaten, leder for styringsgruppa i RfA

– Reklame for Alvor er en unik mulighet for organisasjonene i Norge. Vanligvis kan en slik kampanje koste flere millioner kroner i produksjon og medieplassering, men her får vinnerorganisasjonen hele pakken gratis, sier Ida Fjeldbraaten, leder for årets styringsgruppe.

Hun jobber til daglig som tekstforfatter i reklamebyrået Saatchi & Saatchi, byrået som stakk av med seieren i 2012. De fikk dermed realisert kampanjen «Medarbeidersamtale» for organisasjonen Holder de Ord.

Henger høyt

Siden 2010 har Reklame for Alvor blitt avholdt hvert annet år, og i 2010 var det Antirasistisk Senter som ble valgt, og fikk stor oppmerksomhet med kampanjen «Tea Time». Andre organisasjoner som har fått tildelt Reklame for Alvor inkluderer blant annet Norsk Luftambulanse, Hold Norge Rent og Stine Sofies Stiftelse.

– Tidligere vinnere av Reklame for Alvor har alle sett en betydelig økning i både kjennskap om organisasjonen, medlemsmasse og viktighet i offentligheten, sier Fjeldbraaten.

Søknadsfrist: 30. mai

I år er fristen for å søke om å få tildelt årets Reklame for Alvor-kampanje satt til 30. mai. Vinnerorganisasjonen annonseres i juni, og til høsten inviteres byråene til å konkurrere om å få jobben som gir mening, heder og ære – men ikke en krone i inntekt.

– Reklame for Alvor er en konkurranse ikke bare for organisasjonene, men også for reklamebyråene i Norge. Seier i Reklame for Alvor henger høyt, så det er med andre ord store sjanser for å få en sterk kampanje med et slagkraftig konsept og gode ideer, sier Fjeldbraaten.

Saken er hentet fra www.kreativtforum.no